Junkers Ju 88 G-6

click picture to get the full-size Junkers Ju88 G-6

Manufacturer: Kit: Quality:
Italeri Ju 88 C-6

Ju 188
Ju88 C-6
Ju 188

- T -


Um beide Bausätze in eine Ju88 G-6 zu verwandeln, war folgendes nötig:
Den Rumpf der 188 hinter dem Cockpit abschneiden - aber den vorderen Rumpf-Flügel-Übergang stehenlassen. Den braucht man, um hier das Cockpit der C-6 einzubauen. Die Ju88 G-6 hatte Jumo 211 Motoren, so kann man die normalen Flügel der Ju 188 anbauen.
Das Cockpit verbesserte ich mit selbstgemachten Sitzgurten und Geräten - speziell den gepanzerten Pilotensitz mit Körperform - und zwei Stück "Schräge Musik", also zwei MG 151/20 im Rücken, die mit einem Winkel von 60 bis 70 Grad nach vorne oben schossen. Alle Läufe wurden durch Kanülen ersetzt.
Die Bauchwanne ist ein selbstgezogener Vacu - aber nicht jene wie unter der Nase der Ju88 C-6 (siehe Ju88 G-1). Die hintere Kanzel wurde durch eine selbstgezogene "einfache" ersetzt, aber mit der Beule oben für das Naxos Radar.
Morgenstern-Antenne, Rückwärtswarnradar und Antennen des Höhenmessers wurden aus Kupferlitzen selbst gemacht.

Weiter zu: Ju 88A-1, Ju 88A-4, Ju 88C-6, Ju 88G-1, Ju 88S-1, Ju 88 Mistel-1

To optimize the both kits into a Ju88 G-6 following works were necessary:
Cut the fuselage off the 188 where the cockpit section begins - but let stand the forward part of the wings/fuselage transition. This is needed to insert the C-6 cockpit section right here. The Ju88 G-6 was equipped with the Jumo 211 engines, so the regular wings of the Ju 188 can be added.
Optimizing the cockpit-interior by adding self-made seat-belts, self-made cockpit interior - especially the body shaped armored seat of the pilot - and two "Schräge Musik" cannons, these are two MG 151/20 shooting forward upwards out of the back at an angle of 60 to 70 degrees. All the barrels were replaced by tubules.
The belly-armament is a self-made vacu gondola - not the gondola under the nose of the Ju88 C-6 kit (view the Ju88 G-1). The erar canopy was replaced by a self-made vacu "single bubble", but with the additional bulge at the top for Naxos radar-antenna.
The "Morgenstern"-antenna (which means morning-star; an antique club with a bowl full of spikes chained to it), the rearward-radar-antenna and the altimeter's antenna are self-made by single copper-wires.

Go to: Ju 88A-1, Ju 88A-4, Ju 88C-6, Ju 88G-1, Ju 88S-1, Ju 88 Mistel-1

Furtherpictures

Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6
Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6
Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6
Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6
Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6
Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6 Junkers Ju 88 G-6

back