Dornier Do 335 A-6

click picture to get the full-size Do 335 A-6

Manufacturer: Kit: Quality:
Revell Dornier Do 335 "Night Fighter"

- T -


Um die Revell Do 335 als A-6 zu bauen, war folgendes nötig:
Es war viel Arbeit. Die Teile paßten nicht, hatten Fugen und mußten verspachtelt und verschliffen werden. Und überhaupt gab es keine regulären Nachtjäger dieses Typs. Die einzigen so produzierten Doppelsitzer waren Trainer und nur ganz wenige davon waren als Testflugzeuge zur Nachtjagd geplant.
Dann die Cockpits ... so was von NICHT-Cockpit, was Revell hier gemacht hat, ist eine Frechheit. Ich mußte also alle beide scratch bauen; die Sitze, die Gurten, die Instrumentenbretter, die Visiere, ...
Hier ein Dank an Dragon, denn all diese Modifikationen konnte ich machen, da ich von meiner fertigen Dragon Do 335 A-1 abschauen konnte. Auf die gleiche Art und Weise stellte ich das Fahrwerk und dessen Klappen her, die Einstiegsleiter, etc. Sogar die Auspuffstutzen wurden selbst gemacht.
Und dann erst die Kanzeln ... dick wie Polareis und milchig. Es blieb mir gar keine andere Wahl, als sie selbst zu ziehen. Und sie sind recht gut gelungen.
Ich denke, es wurde ein ganz anständiges Modell einer der wenigen je von Dornier gebauten Do 335 Doppelsitzer.

To optimize the Revell Do 335, which I built as an A-6, following works were necessary:
I had to do it all. The parts did not fit very well, so there was much work to do filling the cracks, grinding and smoothing. And, by the way, there were no regular Night Fighters of this plane. The only double-seaters produced in this way, were Trainers and very few of them were planned to be a test-bed for Night Fighters.
Then the cockpits ... to mould such a NO-COCKPIT like Revell did here, is an impudence. So I had to scratchbuild both cockpits; the seats, the belts, the instrument-panels, the gun-sight, ...
Thanks to Dragon - I built all these necessary modifications as I could see my ready built Dragon Do 335 A-1. Nearly the same I had to do with the landing gear and the wheel wells, the pilots' ladder beneath the wing, etc. Even the exhaust-pipes had to be scratchbuilt.
And the canopies ... thick as arctic ice and milky. So I had no choice but to vac-form them by myself. And I succeeded rather well.
I think it became a rather well done model of one of the few Do 335 double-seaters ever built by Dornier.

Further picture

click to get the full-size Do335 A-6
click to get the full-size Do335 A-6 click to get the full-size Do335 A-6 click to get the full-size Do335 A-6
click to get the full-size Do335 A-6 click to get the full-size Do335 A-6 click to get the full-size Do335 A-6

back