Messerschmitt Bf 109 G-6

click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6

Manufacturer: Kit: Quality:
Academy Messerschmitt Bf 109 G-6

- T -

Über die "Beule", die Messerschmiit Bf 109 G-6, brauche ich hier wohl keine Erklärungen abzugeben. Der interessierte Modellbauer weiß nur zu genau, wovon die Rede ist.
Nur soviel: Aus diesem Bausatz bekommt auch der Anfänger mühelos ein tolles Modell in die Vitrine. Die kleinen Unzulänglichkeiten, fehlende Gurten, fehlende Seitenkonsolen im Cockpit und fehlendes Scharnier der Motordeckel, sind ebenso mühelos zu korrigieren.
Eine Herausforderung jedoch war mein Plan, die linke Waffengondel zu öffnen und den Verschluß des MG 151/20 aus Plastik aufzubauen.
Damit begann ich nun die Deatillierung. Die linke Waffen-Gondel wurde aufgeschnitten und dünngefeilt. Danach bekamen die Tragflächenkühler etwas Schaumstoff und eine Gitterstruktur.
Genau diese Gitterstruktur war am besten geeignet, als Scharnier der Motordeckel zu dienen. Ein einzelner Faden davon war genau richtig. Der nun noch deutlich sichtbare Spalt wurde später verspachtelt und verschliffen.
Nun machte ich mich daran, das Cockpit zu verfeinern. Ich fügte Gurten aus Bleifolie hinzu, korrigierte die Form der in das Cockpit reichenden Kanonenabdeckung und ergänzte die weitere Ausrüstung an linker und rechter Seitenwand. Das Instrumentenbrett wurde mit Farbe etwas aufgebessert.
Die Fahrwerksbeine wurden mit Bremsleitungen ergänzt, das Innere der Radschächte dem Original weitestgehend angeglichen.
Nun konnet ich bereits Rumpf und Tragflächen fertigstellen und mit der Bemalung beginnen. Die Abdeckungen der Auspuffreihen habe ich aus Bleifolie gemacht. Und nun erst wurden auch die Schultergurten zugefügt. Auch die Alterungsspuren wuren jetzt gemacht.
Ein wenig Anstrengung noch in den Selbstbau des MG 151/20 gesteckt, und das Ergebnis kann sich sehen lassen.
Die ebenfalls jetzt angebrachten Markierungen und Kennungen erwiesen sich als harte Nuß. Die Abziehbilder waren zwar sehr dünn, aber extrem steif.
Trotzdem wurde das Modell nun fertig und ist eine tadellose Widergabe der Messerschmitt Bf 109 G-6 von Georg Amon.
Falls es jemanden interessiert ... in diesem Modell stecken so ca. 48 Arbeitsstunden - und das, obwohl es sich um einen "Schnellschuß" handelt. Andere Bausätze, die nicht so exakt modelliert sind, verbrauchen entsprechend mehr Wochenendfreizeit.
To handover declarations about "The Bump", the Messerschmitt Bf 109 G-6, ist truly unnecessarily. The interested modeller does know exactly, what I'm talking about.
Just so much: From this kit, every bloody beginner succeeds in getting a super model into his show-case. The smaller inadequatenesses, the cockpit's lacking of harnesses and lacking of side-consoles and the also missing hinge of the engine-cowlings, could be corrected easily.
What was a real challenge, was my plan, to open the left underwing gun-gondola of the MG 151/20 and to scratchbuilt it's catch.
So I began the further detailing now. Th left gun-bay under the left wing was to cut open and file thinner the material. Thereafter the underwing radiators got some foamed material and the accompanying grid.
Just this grid was properly suitable to be the engine cowlings hinge in future. One sole string of it did match exactly. The now still visible seam was later primed and sanded down.
Now I started optimizing the cockpit-interior. I added the harnesses of metal-foil, adjusted the cowling's shape of the engine-gun which is extended into the cockpit and added some furhter equipment on the left and right side-panel. The instrument panel was optimized by some additional colouring.
I added brake-pipes of copper-wire to the undercarriage legs and equalized the inner parts of the wheel wells as near as I could to the original apperance.
Now it was time to finish the fusela and the wings and to start the camouflaging. The thin covers of the exhaust-pipes were also done with metal-foil. And now the still lacking shoulder-harnesses could be applied. Washing and weathering was also done now.
Just one little bit of effort donated to scratchbuilding the MG 151/20, and the result is truly fit to be seen.
Application of markings and codes proved to become a hard nut to crack. The decals were exactly printed and very thin, but extremely unflexible.
Nevertheless, the kit was finished and it portrays very well the Messerschmitt Bf 109 G-6 of Gerog Amon.
By the way ... approximaltely 48 hours of work were dealt with this kit - although this was a "rush job". Other kits, which are not so well moulded, need correlatively much more hours of my weekend's spare time to be finished as well.

Further pictures

click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6 click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6 click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6
click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6 click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6 click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6
click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6 click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6 click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6
click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6 click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6 click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6
click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6 click here to get the full-size Messerschmitt Bf 109 G-6

back